انواع کیسه زباله برای مصارف مختلف

برای جدا کردن زباله‌های مختلف از یکدیگر باید به محیطی که زباله‌ها در آن تولید می‌شوند، توجه داشت و از انواع کیسه زباله مخصوص و مناسب استفاده کرد.


کیسه زباله یکی از کالاهایی است که کاربردهای مختلفی در مکان‌های مختلف دارد و مصارف گوناگونی دارد. به عنوان مثال نوع زباله‌هایی که در منزل تولید می‌شود با زباله‌هایی که در محل کار و یا شرکت‌ها تولید می‌شوند متفاوت است؛ به همین دلیل باید از کیسه زباله مخصوص استفاده شود.

پلاستیک زباله | کیسه زباله بیمارستانی در مشهد | نایلون زباله ارزان در مشهد



انواع کیسه زباله برای مصارف مختلف

معمولاً در اداره‌ها زباله‌هایی که تولید می‌شود از جنس کاغذ و مواد خشک هستند درحالیکه زباله‌های خانگی ترکیبی از زباله‌های خشک و تر هستند و به همین منظور باید از کیسه زباله‌های مخصوص برای جدایی زباله‌های خشک و تر استفاده کرد.


مراکز بهداشتی و درمانی

در مراکز بهداشتی و بیمارستانی به دلیل نوع محیط و ترکیبات زباله‌هایی که تولید می‌شوند، لازم است از کیسه زباله مخصوص استفاده شود. برای مراکز درمانی و بهداشتی سه نوع کیسه ی زباله غیرعفونی، کیسه زباله عفونی و کیسه زباله‌های امحا وجود دارد که مناسب زباله‌های تولید شده در این مکان‌ها است. از کیسه زباله‌های غیرعفونی معمولاً برای مواد خشک استفاده می‌شود که آلودگی‌ خاصی نداشته باشند. برای زباله‌های عفونی که آلودگی‌های بیولوژیکی دارند و احتمال شیوع و سرایت آن وجود دارد، از کیسه زباله‌های عفونی استفاده می‌شود که در برابر مواد تیز و برنده مقاوم باشند.

برای مصارف خانگی

در خانه‌ها میزان تولید زباله‌ها براساس اینکه تعداد افراد خانواده چند نفر باشد، متفاوت است. برخی زباله‌ها هستند که در خانه تولید می‌شوند. زباله‌های خشک مانند شیشه، پلاستیک، فلزات و چوب هستند و زباله‌های تر مانند پسماند مواد غذایی،‌ پوست میوه و غیره است که معمولاً در خانه‌ها تولید می‌شود. برای زباله‌های تر و خشک باید از دو کیسه زباله به صورت جداگانه استفاده شود و زباله‌های تر و خشک را از یکدیگر جدا کرد. به منظور کاهش میزان آلودگی محیط زیست می‌توان تفکیک زباله‌ها را درخانه شروع کرد تا میزان زباله‌های قابل بازیافت افزایش پیدا کند. برای تفکیک زباله‌ها دستورالعمل‌هایی وجود دارد که با انجام آن می‌توان زباله‌ها را از یکدیگر تفکیک کرد تا انباشت زباله‌ها کاهش یابد.


مخصوص اداره‌ها و سازمان‌ها

اداره‌ها و سازمان‌ها نسبت به خانه‌ها و همچنین مراکز درمانی، حجم کمتری زباله تولید می‌کنند و از نظر نوع زباله‌های تولیدی نیز بیشتر از نوع زباله‌های خشک هستند. میزان تولید زباله‌های تر نسبتا کمتر است و به همین خاطر باید به جداسازی زباله‌های خشک در سازمان‌ها دقت لازم را داشت. در اداره‌ها می‌توان از دو نوع کیسه زباله کوچک و بزرگ استفاده کرد. کیسه زباله‌های کوچک برای قرار گرفتن در اتاق‌های به صورت جداگانه و کیسه زباله‌های بزرگ‌تر برای جمع‌آوری مواد در قسمت‌هایی که میزان تولید بیشتر است و یا برای جمع‌آوری کلی زباله‌های تولیدی در سازمان استفاده می‌شوند.


انواع کیسه زباله

برای جمع آوری زباله‌ها می‌توان متناسب با اهداف خود از یکی از انواع کیسه‌ زباله استفاده کرد.


کیسه زباله نازک

کیسه های زباله‌ نازک و با ضخامت کم می‌توانند برای زباله‌های خشک و همچنین زباله‌های با وزن کم مورد استفاده قرار بگیرند. به این منظور می‌توان از یک کیسه با ضخامت کمتر برای زباله‌های با وزن کم و خشک استفاده شود.


کیسه زباله ضخیم

زباله‌های تر و همچنین زباله‌هایی که وزن بالاتری دارند باید در کیسه زباله‌های با ضخامت بیشتر قرار بگیرند. این زباله‌ها به دلیل وزن بیشتر، داشتن آب و یا قطعات برنده باید در کیسه زباله‌های ضخیم‌تر قرار بگیرند.


 با جدا کردن زباله‌ها از یکدیگر در کیسه زباله‌های جداگانه می‌توان در حفظ محیط زیست و زیباتر کردن دنیا نقش مهمی ایفا کرد.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.