کیسه های پلاستیکی زیست تخریب: آنچه شما باید بدانید


پلاستیک می تواند یک مشکل باشد این ممکن است برای یک شرکت به نام "پلاستیک محل" برای تصدیق چنین چیزی عجیب و غریب باشد، اما کاملا درست است. در حالیکه اختراع پلاستیک مقدار زیادی برای بشریت انجام داده است، همه چیز را از طریق بهداشت به مراقبت های بهداشتی انقلابی می کند، هیچ پیشرفت تکنولوژیکی بدون قیمت آن به وجود نمی آید. پلاستیکی که به درستی از بین رفته است، یکی از فاجعه ترین مشکلات امروز محیط زیست است. به گفته آژانس محیط زیست ایالات متحده، تنها 8 درصد از 31 میلیون تن ضایعات پلاستیکی تولید شده در هر سال، بازیافت می شود. بسیاری از بقیه به عنوان بستر و آلودگی، مسدود شدن آبراه ها، تهدید حیات وحش و انتشار مواد شیمیایی بالقوه سمی به زمین به حساب می آیند. با توجه به این اختلاف نظرها، تعهد ما به یافتن روش های سبز تر برای مقابله با زباله ها، به خصوص در مورد تولید و دفع کیسه های پلاستیکی، می باشد.

هنگامی که پلاستیک های زیست تخریب پذیر اولین بار در صحنه وارد شدند، آنها به عنوان پیشرفت علمی شناخته شدند که می توانست تمام مشکلات را که پلاستیک می توانست ایجاد کند، درمان کند. ایده یک پلاستیک که رفتار و تجزیه درست مانند یک ماده طبیعی به نظر می رسید خیلی خوب است که درست باشد. آیا این بود؟ ما نگاهی به واقعیت ها کشیدیم و متوجه شدیم.

در واقع "biodegradable" چیست؟

ابتدا آن را به تعریف شرایط گاه گیج کننده که اغلب در هنگام بحث در مورد پلاستیک های زیست تخریب پذیر جایگزین استفاده می شود.

"Regular" پلاستیک مواد مصنوعی تولید شده از پتروشیمی است. زنجیرهای پلیمری طولانی در پلاستیک معمولی بدون درنگ شدن به علم، بسیار مقاوم و مقاوم به شکست هستند که می توانند برای صدها سال طول بکشد.

پلاستیک زیست تخریب پذیر، که همچنین از پتروشیمی ساخته شده است، تولید می شود به طوری که می تواند شروع به سرعت شکستن در حضور هوا و آفتاب. شما ممکن است این پلاستیکی را که به عنوان فتوسازپذیر یا اکسیدآلودپذیر شناخته می شود ببینید.

Bioplastic از منابع آلی، قابل تجدید، مانند روغن های گیاهی، ذرت و دانه ساخته شده است.

پلاستیک کامپوزیتی، که معمولا بیوپلاستی است، نه تنها شکسته می شود: همانطور که تجزیه می شود، هوموس ایجاد می کند که مواد مغذی ارزشمند را به خاک می افزاید.

یکی از اولین مشکلات با "پلاستیک زیست تخریب پذیر" این بود که در اوایل روز هیچ توافقی در مورد آنچه که به عنوان زیست تخریبپذیر واجد شرایط بود، وجود نداشت. ادعاهای متضاد فراوانی به وجود آوردند که شرکت ها عجله کردند تا برنده جایزه سبز شوند و انواع وعده هایی را به مصرف کنندگان اعطا کردند که در واقع درست نبودند. در نهایت، کمیسیون تجارت فدرال با مجموعه ای از دستورالعمل های دقیق مشخص شد که چه چیزی می تواند و نمی تواند به عنوان زیست تخریبپذیر نامگذاری شود. برای توضیح کامل، شما می توانید در بخش "حقیقت در تبلیغات" FTC راهنمای سبز اینجا، اما در کوتاه مدت:

کیسه زباله ماشین - دستگاه بسته بندی سفره

کیسه زباله ماشین - دستگاه بسته بندی سفره


ماشین سازی مسائلی بصورت تک عددی مجهیز به سیستم فیدر با برنامه plc قدرتمند با هسته قوی با دقت و کیفیت بالا بدون ضایعات در ابعاد مختلف بصورت دستگاه بسته بندی تک عددی ، دستگاه بسته بندی سفره ، دستگاه بسته بندی ظرف ، دستگاه بسته بندی کیسه پلاستیک ، دستگاه بسته بندی کیسه زباله ، دستگاه بسته بندی دستکش ، دستگاه بسته بندی اسکاچ و .... محسن مسائلی 03135723006/7


برای ثبت آگهی خود روی کلمه آگهی رایگان کلیک کنید

تولید پلاستیک و موادشیمیایی زیستی با کاتالیزور جدید

اخبار , اخبار علمی,تولید پلاستیک و موادشیمیایی زیستی,ساخت بطری پلاستیکی و تایر لاستیکی با نفت خام

 

محققان آمریکایی کاتالیزور جدیدی تولید کرده‌اند که به راحتی اتانول زیستی را به مواد شیمیایی صنعتی تبدیل می‌کند. این روش جدید آغازی برای تولید پلاستیک و مواد دوستدار طبیعت خواهد بود.
منطقه خراسان، محققان دانشگاه واشنگتن با همکاری شرکت Archer Daniels Midland این کاتالیزور جدید را که بر اساس اتانول زیستی است برای ایجاد ماده شیمیایی معروف به isobutene که در ساخت پلاستیک و تولیدات پلاستیکی کاربرد دارد طراحی کرده‌اند. این ماده شیمیایی در ساخت بطری پلاستیکی و تایر لاستیکی با گرم کردن زیاد نفت خام به دست می‌آید.

با این وجود محققان کاتالیزوری با ویژگی تبدیل اتانول زیستی به isobutene با فناوری ساده ساخته‌اند. اتانول زیستی از ذرت و دیگر زیست توده‌ها حاصل می‌شود.

با توجه به نتایج به‌دست آمده، محققان دریافتند این کاتالیزور در توسعه و پیشرفت کاتالیزورها در آینده بسیار موثر خواهد بود.

یونگ وانگ، مهندس بیوشیمی و استاد دانشگاه واشنگتن اظهار کرد: این نمونه‌ای از مزایای ارتباط کاربردی و بنیادی بر روی کاتالیزورها در صنعت است.

قطعنامه جلوگیری از ورود زباله پلاستیکی به اقیانوس‌ها امضا می‌شود


  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی ,اقیانوس دریا

کشورهای عضو سازمان ملل متحد با امضای قطعنامه‌ای موافقت کرده‌اند که به موجب آن جلوی ورود زباله پلاستیکی به اقیانوس‌ها را بگیرند. 

به گزارش ایسنا، این قطعنامه هیچ ضرب الاجلی ندارد و الزام آور نیست با این همه مقام های شرکت کننده در اجلاس بین المللی محیط زیست معتقدند گامی جدی به جلوست.

 

براساس تخمین ها هر سال هشت میلیون تن پلاستیک وارد آبهای جهان می شود و حالا دولت هایی که در کنیا دور هم جمع شده اند با تشکیل یک گروه ضربت بین المللی موافقت کرده اند که بتواند برای حل این بحران به کشورها مشاوره دهد و نهایتا جلوی ورود پلاستیک به آبهای جهان را بگیرد.

 

قطعنامه ای که شامل ممنوعیت کامل ورود زباله پلاستیکی به آبهای جهان بود پیش‌تر رای نیاورد چرا که برخی کشورها پیش نویس آن را مبهم خوانده بودند.

 

فعالان محیط زیست می گویند حل این بحران اقدامات و سرعت بیشتری می طلبد.

 

چین، اندونزی و فیلیپین در صدر کشورهایی هستند که با سوءمدیریت زباله های پلاستیکی در آلودگی آبهای جهان نقش عمده ای دارند.

 

سازمان ملل متحد می گوید این نهاد به تنهایی قادر به حل بحران نیست و باید صنایع و کارخانه ها در کنار دولت ها وارد عمل شوند.

 

اریک سولهیم، رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد گفت: ما خواهان اقدامات جدی تری از سوی دولت ها هستیم. صنایع هم باید وارد عمل شوند. لازم به تاکید نیست که صنایع پلاستیک سازی می توانند به دنبال تولید پلاستیک های بهتری باشند. ما هوش مصنوعی داریم، می‌توانیم به ماه سفر کنیم، می توانیم سرطان را درمان کنیم و خودروهای بدون راننده بسازیم. قطعا می توانیم محصولات پلاستیکی بهتری هم داشته باشیم.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، سومین اجلاس محیط زیست سازمان ملل متحد با شرکت بیش از ۵۰۰۰ هیات دولتی و غیردولتی در کنیا برگزار شده است.

 

شناسایی زباله های پلاستیکی در آب با رنگ فلورسنت


  اخبار علمی,خبرهای علمی,زباله های پلاستیکی

محققان متوجه شده اند به کمک نوعی رنگ فلورسنت می توان ذرات پلاستیک شناور در آب را به راحتی شناسایی کرد. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، سالانه میلیون ها تن زباله پلاستیکی به دریاها ریخته می شود. محققان می گویند: تحقیقات نشان داده ما از بخش اعظم این زباله ها بی خبریم. این زباله ها در آب تجزیه می شوند و تمایز آنها از مواد طبیعی کار بسیار مشکلی است. میکروپلاستیک ها ممکن است به اندازه  قطر موی انسان باشند و یکی از تحقیقات نشان داده حدود ۹۳ تا ۲۳۶ هزار متریک تن زباله مختلف در سطح اقیانوس ها رها شده است. درهمین راستا محققان روشی جدید برای کشف مکان این زباله ها به وسیله رنگ های فلورسنت  یافته اند.  

 

محققان دانشکده علوم طبیعی دانشگاه وارویک متوجه شده اند رنگ فلورسنت Nile red با ذرات پلاستیک شناور در آب پیوند شیمیایی برقرار می کند. سپس ذرات پلاستیک  هنگام بررسی با میکروسکوپ فلورسنت، مشخص می شوند و دانشمندان می توانند آنها را از مواد طبیعی متمایز کنند.  

 

محققان برای آزمایش این روش آن را در بخشی از منطقه ساحلی پلیموث در انگلیس به کار بردند. هرچند نمونه به کار رفته در این تحقیق کوچک بود اما محققان متوجه شدند مقدار میکروپلاستیک های کشف شده با این روش بسیار بیشتر از مقادیر کشف شده با روش های معمول است.

 

 البته هنوز مشخص نیست این روش را چگونه باید درمقیاس بزرگتر به کار گرفت.